RC Prorok - Amanda Stevensová

, , No Comments


Po tragických událostech v Asher Falls bylo načase odjet a zapomenout - nebo se o to alespoň pokusit. Amelie se tak se svým novým čtyřnohým přítelem Angusem vydává zpět do Charlestonu, kde na ni čeká jedna nedořešená záležitost: Devlin. Krátce po příjezdu však zjišťuje, že Devlin není jediná záležitost, kterou je třeba dořešit. Malá Shani žádá o pomoc. Měla by Amelie kvůli mrtvé dceři muže, kterého miluje, porušit všechna svá pravidla?

Být Hřbitovní Královnou není zrovna lehké; když zrovna Amelii neobtěžují mrtví lidé, pak jí usilují o život ti živí. Už několikrát se dopustila té chyby, že uznala existenci bloudících duší na této zemi a ani jednou z toho nevzešlo nic dobrého. Aby se však mohla nejen ona, ale i Devlin posunout dál, je načase vyložit všechny karty a nadobro se rozloučit s minulostí. Amelie se tak rozhodne pomoc jak malé Shani, tak zavražděnému detektivovi Fremontovi. Během pátrání po vrahovi však odkrývá tajemství dávno pohřbená. Tajemství, která by ji mohly stát i život.

Poslední díl trilogie o Hřbitovní královně je opravdovou třešničkou na dortu celé série. Autorce se podařilo to, v čem jiní spisovatelé pohořeli: udržet čtenářovu pozornost a dotáhnout příběh až do dokonalosti.

Hned po prvních stránkách jsem se ocitla zpět v Charlestonu a netrpělivě otáčela stránky, abych se dozvěděla, jak to nakonec mezi Amelií a Devlinem dopadlo. Uspíšit příběh a udělat velkou a šťastnou svatbu by ale zřejmě bylo pro autorku příliš mainstream, takže něž jsem se dobrala samotného konce, měla jsem hlavu plnou duchů, krve, afrických kořenů a divných lidí. Kupodivu jsem z téhle podivné směsice byla opravdu nadšená.

Navzdory mému strachu jsem se od knihy jen těžko dokázala odtrhnout, příběh pozvolna vydával své odpovědi,a všechno tak konečně začalo do sebe zapadat. Poslední kapitoly jsem četla s pusou otevřenou dokořán. Jestli autorka něco opravdu vychytala, pak to byl moment překvapení. Celou dobu jsem byla přesvědčená o něčem, co se ve finále ukázalo být naprosto mizerným odhadem. Po přečtení mě dostihla lítost z další dočtené série.

Číst Proroka byla tedy vážně jízda. Obavy, které jsem měla při čtení prvního dílu, se rychle vytratily a dostavilo se neutuchající nadšení z celé série. Amanda Stevenson vytvořila vskutku originální sérii, do které dokázala skvěle zakomponovat napětí, lásku a nadpřirozeno tak, aby z toho nevzniknul laciný příběh, který by jistě brzy upadnul v zapomnění. Knihu bych bez váhání doporučila každému, kdo umí číst. Jsem totiž živoucím důkazem toho, že i největší strašpytlové s předsudky si mohou zamilovat příběh o hřbitovech a mrtvolách.


Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství Knižní klub za recenzní výtisk. Děkuji!


Prorok - Amanda Stevensová


Série: Hřbitovní královna #3
Počet stran: 351
Rok vydání: 2012 (US) / 2014 (CZ)
Překlad: Věra Klásková
Nakladatelství: Knižní Klub
Hodnocení: 4/5

0 komentářů:

Okomentovat