RC: ZLOSIN je dobrý

, , No Comments

Mladí hrdinové se v bezpečí dostali ze smrtícího Spáleniště, kde byli svědky ničivé erupce, nákazy, která postihuje lidský mozek. V bezpečí, mezi zdmi ZLOSINu, už zbývá jediné: vrátit Placerům paměť a dokončit lék. Thomas přežil Labyrint i Spáleniště a se svými přáteli je odhodlán přežít. Komu ale věřit? Je ZLOSIN opravdu dobrý?

Thomas, Minho, Newt, Jorge a Brenda putují do chráněného města Denver, kde žijí imunní, aby nalezli pomoc. Pomoc v boji proti ZLOSINu, pomoc v hledání léku. I po všech těch strastech však stále nemají vyhráno. Ne všichni ze skupiny jsou imunní, ne všichni mohou přežít. Čas se krátí, Thomas a jeho přátelé jsou odhodláni postavit se čelem ZLOSINu a skoncovat to navždy. V tom jim může pomoci staronový přítel, který je po příjezdu do Denveru kontaktuje. Jak ale můžou Placeři vědět, že to není jen další proměnná?

Poslední díl úspěšné trilogie Labyrint od Jamese Dashnera nabízí napínavé rozuzlení celého příběhu o ničivém viru a mladých hrdinech, kteří měli nevědomky spasit svět. Příběh nabíral od začátku obrovský spád, stále se něco dělo a přicházely nové a nové situace, kterým chtě nechtě museli Placeři  čelit. Při čtení jsem se rozhodně nenudila, za každou stránkou jsem s hrůzou očekávala smrt oblíbené postavy, nebo se snažila přijít na to, jak to celé asi skončí. Bude to dokonalé vyvrcholení příběhu v doprovodu orchestru a ohňostroje, nebo to bude totální fiasko? Upřímně jsem doufala v první možnost. Naštěstí k té druhé nedošlo. Ale orchestr, ohňostroje a slzy to taky zrovna nebyly.

Bonusové body autor dostává za Minha, jak jinak. Když tenhle prostořeký miláček promluvil, bylo o zábavu postaráno. To samé se ovšem nedalo říci o ostatních. Občas jsem při čtení měla pocit, že místy byly některé situace nepřirozené a reakce hrdinů na ně nepřiměřené. Ačkoliv se příběh vyvíjel kupředu, na spoustu věcí jsem nedostala odpověď -  je to jako kdyby se autor snažil vyřešit každou záhadu tak, že tu a tam něco rychle sesmolí. Problém je, že TO MÁLO PROSTĚ NESTAČÍ. Příliš mnoho otázek a příliš málo odpovědí.

Postavy nedostaly příliš velký prostor. Teresa měla malý vstup, Brenda se naopak cpala úplně všude. Zbytek Placerů dělal křoví, z čehož jsem byla docela zklamaná. Konec byl jakýmsi kompromisem, kterým se autor vyhnul katastrofě, kterou někteří spisovatelé nedokázali odvrátit. Ale žádná sláva to nebyla.

Vražedná léčba nebyla špatná, ale byla pro mě tak trochu zklamáním. Čekala jsem velký konec a dostala jsem...prostě jen konec. Nicméně při čtení jsem se rozhodně nenudila, příběh mi rychle ubíhal  a když se to vezme kolem a kolem, nebylo to tak zlé. Jen jsem od Dashnera čekala víc.


Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství YOLI za recenzní výtisk. Děkuji!


James Dashner - Vražedná léčba


Série: Labyrint #3
Počet stran: 311
Rok vydání: 2011 (US) / 2015 (CZ)
Překlad: Petr Kotrle
Nakladatelství:
Hodnocení: 3/5




0 komentářů:

Okomentovat