Po tisícátý už to holt není ono

, , 2 comments

Když se blížil další veletrh Svět Knihy Praha 2016, s hrůzou jsem si uvědomila, že to bude 8 let (!) od chvíle, kdy jsem poprvé na veletrh zavítala. Spoustu věcí se za tu dobu změnilo, co se však za tu dobu nezměnilo je nespočet návštěvníků a nesnesitelné vedro v levém křídle :-D.

Téma letošního roku byly knihy severských zemí. Instalace venku i uvnitř, která upozorňovala na hlavní téma a na ekologii se vskutku povedla a fotky nápisu #READNORDIC zahltily snad všechny možné sociální sítě. Abych ale pravdu řekla, nijak zvlášť se mě ani téma, ani letošní ročník nedotknul.

Kdysi pro mě Svět Knihy znamenal nabitý program plný přednášek, workshopů a hromadu nakoupených knih. Živě si vzpomínám na workshop tvůrčího psaní, autogramiádu Markuse Heitze, Patricie Briggs, veliký stánek Fantom Printu v levém křídle nebo workshop na malbu olejovými barvami. I takový byl svět knih. Dnes už pro mě tato událost znamená jedno: kamarádi.

S Yanny a Madlenkou :) 
S Rachel, Syki, Verčou a Eliškou :)
Rok od roku je míň a míň času cestovat do různých koutů země a scházet se. Veletrh je tak skvělým místem, kde se můžu sejít s lidmi, které jsem neviděla věčnost, a zároveň kouknout na nově vydané knihy, které si můžu pořídit za lepší cenu. Vzhledem k tomu, že se momentálně topím ve skriptech a odborných knihách, mám doma obrovskou hromadu nepřečtených knih. Takže i když jsem rozbila prasátko, žádné velké nákupy nepřipadaly v úvahu. Většinu času jsem tak procházela s holkami po areálu, sem tam prolétla nějakou kuchařku (moje nová slabost) nebo jinou rádoby chytrou stravovací knihu a šla zas o dům dál.

Svět knihy mi trošku zevšednil.

Konec konců, po tolika letech už asi člověka nemůže tolik překvapit :-). Co mě však nikdy nepřestane těšit (a bavit), jsou právě lidé, které mám okolo sobe. Lidé, které jsem poznala díky knihám. Lidé, které jsem do prvního srazu znávala jen na internetu, a dnes některé z nich můžu dokonce i nazývat přáteli, zasmát se s nimi nad hloupostmi a pobrečet si nad strastmi.  A o tom teď Svět knihy pro mě je - o těchto lidech.


Zástupci mého milovaného nakladatelství YOLI - Hanka, Anežka a Radek a moji věční parťáci na jakoukoliv neplechu - Yanny a Madlenka.
Doslova studentský nákup. Poprvé od roku 2008 jsem se s nákupem vešla pod 400 Kč i se vstupným :-D. 
:-) Svatá pravda



2 komentáře:

  1. Naprosto souhlasím, veletrh už pro mě není tak moc o těch knihách jako o lidech, se kterýma ho strávím. A vůbec mi pak nevadí, že větší část soboty jsem strávila v kumbálku mimo všechno dění a jen si s nima povídala. :)
    Moc ráda jsem tě zase viděla - od toho je veletrh! ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak, konec konců, už jsme "vykopávky" :D Nejlepší časy veletrhu jsou za námi, teď už je to jen stejné - stejně fajn, ale stejné :-) Taky jsem tě moc ráda viděla, Hani! Třeba bude příště víc času na povídání :))

      Vymazat